E-mail blokkeren


email blokkeren
Lastig gevallen via de mail? Zo blokkeer je de e-mail van een bepaalde afzender. De ongewenste berichten belanden voortaan automatisch in de prullenbak of spam folder.

E-mailadres blokkeren in Outlook en Windows Mail

  1. Open het Postvak IN.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de ongewenste mail (in de lijst).
  3. Kies Ongewenste e-mail - Afzender toevoegen aan lijst met geblokkeerde afzenders.
  4. OK.
  5. De mails van deze afzender gaan voortaan automatisch naar de map met ongewenste mail.
  6. Als dit niet werkt, ga dan naar Extra - Opties voor ongewenste mail.
  7. Ga naar het tabblad Veilige afzenders.
  8. Verwijder de ongewenste afzender, als deze op de lijst staat.
  9. OK.

E-mailadres blokkeren in Gmail

  1. Open Gmail.
  2. Open de ongewenste mail.
  3. Klik rechtsboven op het pijltje (of op een Android-toestel op de puntjes) en kies ... blokkeren.
  4. De mails van deze afzender gaan voortaan automatisch naar de spam map.

E-mailadres blokkeren in Outlook.com

  1. Open de webversie - niet de mobiele app - van Outlook.com.
  2. Klik rechtsboven - naast je naam - op het wielwiel-icoon .
  3. Klik op Opties.
  4. Klik bij Ongewenste e-mail voorkomen op Geblokkeerde afzenders
  5. Er opent een venster waarin je een e-mailadres kunt invullen. Vul het e-mailadres in dat je wilt blokkeren.
  6. Opslaan.

E-mailadres blokkeren in Mail op een iPhone of iPad

  1. Ga naar Mail en open een e-mail van de persoon die je wilt blokkeren.
  2. Tik op de naam van de afzender bij Van:.
  3. Tik op Maak nieuw contact. Gereed.
  4. Verlaat Mail en ga naar Instellingen.
  5. Tik op Berichten.
  6. Tik op Geblokkeerd.
  7. Tik op Voeg toe... en zoek het contact dat je wilt blokkeren.
  8. Het e-mailadres is nu geblokkeerd.

E-mail retour sturen in OS X Mail

In OS X Mail voor Mac kun je ongewenste e-mails terugsturen. De afzender krijgt dan een bericht dat de e-mail niet kan worden afgeleverd omdat het adres onjuist is.

  1. Open OS X Mail.
  2. Selecteer het ongewenste bericht.
  3. Kies in het menu Bericht - Retour.
  4. Retour.